Liten enkät

Här är en enkät jag hittade hos Y. Lånade den och fyllde i mina egna svar. Ta den du också, vettja!

Here we go...


Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?

5
Äger du en iPod?
Nä, har faktiskt ingen längtan efter det för jag har aldrig möjlighet att lyssna på musik genom hörlurar för jag är sällan ensam. Kör vanlig spelare. Har dock mp3 på mobilen.
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?

Antar att vi snackar en ansenlig summa? I så fall skulle jag komma till skott och renovera badrummen uppe och nere, köpa en typ 10-kilos tvättmaskin och ställa i ordning min walk-in-closet. Sen sätta in överskottet (?) på E's konto.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Ja. Kompisen lättade sitt hjärta ordentligt härom förmiddagen.
Vad åt du till middag?
En riktig delikatess: P smackade ner en Gorby på tallriken (med påse och allt) och vi drack mjölk till. Snacka om regrediering!
Kan du vissla?
Jovars. Skulle vilja kunna busvissla men det går inte.
Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Tror faktiskt inte det!

Vem var den senaste som ringde dig?
Lillebror.
Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?
De som pratar om andra i min närvaro pratar nog om mig i andras, skulle jag tro.

Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja, Tom & Jerry! Och Kalle förstås.

Hur många syskon har du?
1.
Vilken film kan du alla replikerna till?
"That was the summer of 1963, when everybody called me Baby, and it didn't occur to me to mind. That was before President Kennedy was shot, before the Beatles, when I couldn't wait to join the Peace Corps, and I thought I'd never find a guy as great as my dad. That was the summer we went to Kellerman's." ÄLSKA Dirty Dancing!

 Äger du några band-t-shirts?
Oh ja! Köper minst en på varje konsert jag går på och det har blivit en antal...
Hur många stolar står runt ditt köksbord?
4, och så E's hängbarnstol.
Har du gråtit offentligt?
Ja.
Försöker du alltid lära dig nya saker?
Ja.
Vill du ha några tatueringar eller piercingar?
Har tre tatueringar; hyllning till E på höger underarm, en drake på vänster överarm samt en romantisk tribal på höger axel. Har Just nu två pieringar (ej räknat vanliga öronhål); tungan och tragus, d v s klutten vid örat. Har haft en i naveln och en i underläppen. Den i läppen skulle jag vilja göra om egentligen för jag tycker det är snyggt! Skulle nog vilja ha en i andra tragusen också men det gjorde ju så JÄVLA ont...

Vad har du för väder?
Strålande sol och blå himmel... April i Härjedalen.
Skulle du någonsin kunna tänka dig att dejta någon med mycket tatueringar?
Om jag inte skulle ha P, så självklart!
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
7 timmar och en kopp te, sen är jag i gång!
Äter du frukost dagligen?
Ja.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Egenföretagare, husägare, hästägare, planerar bröllop samt sambo och 3-åring. Jag bidar min tid...
Hamnade du ofta i trubbel för att du pratade under lektionerna?
Haha, typ jämt...!
Vilken är din favoritfrukt?
Gillar egentligen inte frukt, men älskar bär! OK, passionsfrukt.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Just nu i alla fall.
Hur gammal blir du din nästa födelsedag?
28.
Vad var det senaste du åt?
Rostad macka med honung.
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller det motsatta?
Oftast det motsatta, men det går nog lika bra!

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Det måste jag kolla med dem!

Sover du på sida, mage eller rygg?
Mage oftast men nu har jag nackkudde (vuxenpoäng 500...) så då blir det ryggläge.
Har du någonsin köpt något från eBay?
Nä, men Tradera.
Tycker du om att krama folk?

Älskar att kramas!.
Skulle du säga att du är trendig?
Mjo, det skulle jag nog! Lite i alla fall!
Äger du en digitalkamera?
Ja. Men skulle vilja ha en digital systemare.

Stör det dig om någon säger att de ska ringa, men inte gör det?
Nä, det hände väl nåt.

Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
Angela Cannings Mot alla odds, Dave Pelzers serie Pojken som... Säkerligen flera också.

Tycker du att du är attraktiv?
Skönhet kommer inifrån - inifrån tuber, burkar och flaskor. Ibland blir jag nöjd.
Vad är du allergisk mot?
Apelsin och mandarin.
Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
Jag jagar...
Vad skulle dina barn heta, pojke & flicka?
Antonia minns jag. Och Albin.

Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"Oskygg, skyr ej stora klarvatten. Boet en stor flytande hög ---." Om skäggdoppingar, ur Fågelguiden.
Vad har du på dig?
Vit sidenpyjamas med Snobben på.
Vad var den senaste musik du lyssnade på?
Pearl Jam (Alive) och Chilli Peppers (Snow). Två riktigt sköna bilåkarlåtar.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0