På begäran: fler bilder på Quartzo

Har fått kommentarer och önskningar om fler bilder på Quartzo. Här är de! Jag hoppas att inom kort få med mig P till ridbanan så att jag kan få några kort på oss i arbete också!

Kan också tala om att det rör sig om en lusitanovalack på 162 cm född 1997,        e Harmonio - Vidago, uppfödd på Quinta do Poco Novo i Portugal.

image53

Rasstandarden talar om mandelformade ögon...


image54

...och spetsiga, välformade öron.


image55

Här ser han ut att ha lite underhals men det är en synvilla!


image57

Quartzo och E är väldigt goda vänner! Kan även tala om att det är exakt en månad sedan denna bild togs och nu är det ingen snö alls kvar! Helt otroligt...


image59

Sönderbiten på halsen av en liten, småtaskig stallkompis... Är det därför du ser så bekymrad ut, min vän?


image62

"Jag äääälskar Koasso, mamma! Jag älskar 'homom'. Han är min älskling"

Kommentarer
Postat av: Mirre

Ivona och matten önskade han var hingst....

2008-04-28 @ 21:17:40
URL: http://medlem.spray.se/camidos
Postat av: Maja

Jäkligt snygg häst du har skaffat dig må jag säga :)

2008-06-16 @ 22:48:38
URL: http://majabergman.blogg.se/
Postat av: Maja

Va roligt då =) Själv har man ingen ridhäst just nu förutom medishästen som äe ett KWPN sto född 03. Annars är man fast med en galning till unghäst född 05 och en pyttemini russ som ska gå på ponnyridning på hembygdsgården varje fredag nu framöver =)

2008-06-23 @ 17:03:26
Postat av: mattemia

Hej, ramlade in på din sida av en slump.

Lite kul var det eftersom jag också har en lusitanovallack som heter Quartzo och är född -97.

Köpte min kuse på Helmers, var hittade du din?

Man ser direkt "släktskapet" i våra hästar, fst min är helvit.

Bästa Lusitanohälsningar/ mia

2010-04-23 @ 12:41:47
URL: http://lusitanoqsen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0