Ingen eld utan mest rök.

Alltså, tennis... Begriper mig INTE på det. Det är jättekul att spela själv, och det ska synnerligen ha en eloge varandes det ENDA som kan få upp min pappa ur snarkofagen före klockan 8 en lördagmorgon. Iallafall. Igår skulle vi ha spelkväll, jag och kusinerna och deras pappa och den enas kille. Skulle bara se klart på finalen i Wimbledon. Bara. Begriper mig inte på hur ett spel kan ta från typ 1 timme till nästan 5! Hallå??? Och poängen sen. Först 0 poäng, sedan 15, så långt är allt OK. 30, oki, dubbla poängen. Men sen - sen får man bara 10 poäng för nästa vunna boll. Vinner man igen kan man i bästa fall vinna, om det är lika får man ett A, en fördel! Varför måste det skiljas med en fördel? Varför får man inte helt sonika 10 eller 15 poäng till och vinner? Mycket märkligt. Den som hittade på reglerna måste ha varit full. Eller en ruskigt dålig förlorare. Tänker lite på Vänner, där det i ett avsnitt leks "Bamboozle". Spell-check, anyone? Ett spel där reglerna liksom ändras och anpassas för att hålla spänningen uppe. Så måste det vara. Nadal vann iallafall. Det tyckte jag var kul, för den andra hade ju redan vunnit Wimbledon fem gånger. Då är det väl någon annans tur att få vinna lite. Och så hade Nadal snyggare armar.

Ikväll har vi ätit pannkakor. Hade middagsångest och skulle "gjort" fiskbullar men orkade inte (duh?) för jag iddes inte koka potatis (duuuh?). Stekte istället pannkakor (DUUUUUH?). Nåväl, hittade våffelmix i skafferiet och spetsade den med lite extra mjöl och mjölk. Blev till den bästa pannkakssmet jag NÅGONSIN träffat på. Perfekta små pannkisar allihop! Gladde, blidkade och förvånade lilla E genom att vända dem i luften. Den värsta snurrade 4 varv innan den klaffade ner i pannan igen! Hon blev så imponerad.

Slötittar just nu på deckare. Italiensk deckare. Kommissarie Montalbani. Tyckte mig känna igen en donna, tydligen en gift sweetheart till kommissarien själv. Tittade på www.tv.nu och upptäckte att jag hade rätt! Haha, det är Isabell Sollman! Kommer du ihåg henne? Som var med ett tag i Skilda Världar och fick en unge tillsammans med någon där. Daniel? Tom? Oklart? Matters? Haha, man får ju skämmas - fattar inte att jag ens MINNS skiten! Passar väl att poängtera att Sollman inte gör så mycket bättre ifrån sig i pizza-Barnaby än i Sveriges kanske sämsta och mest cheesy såpa ever.

Det är rått och kallt utav bara den här i stugan. Eldar brasa i öppna spisen, men jag undrar lite över vad det är för ved... Den ger i princip ingen värme alls, ett stort trä brinner ut på ca 10 minuter och det ryker skitmycket om den. Och jag törs INTE gå ner i skjulet och hämta mer, aldrig i livet. Nu blir det te och duntäcke. Svensk sommar. Är det inte underbart?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0