Tokar och ungar - edited

Tokar och ungar säger sanningen, och sanningen är att ungar säger en massa tok. Och roligt. Kolla bara:


1.
LIlla E hade fått ett paket som grattis-i-eftrskott av N & P. Hon fick det häromdagen till frukost.

-Här E ska du få! Titta!
-Vad är det?
-Ett paket. Från N & P.
-Varför det?
-För att du har fyllt år.
-Jahaa. *Snurrar paketet runt, runt, vrider och tittar på det.*
-Vad litet det är.


2.
Det var en vansinnigt varm dag och vi var på macken och handlade glass. E beställde en Piggelin. Passande... Hon och P satt kvar i bilen och jag handlade till dem båda. P och jag åt Super Flyers (världens kanske i särklass godaste pinnglass, kategori Billig).

-Här, E, här är din glass. Jag ska bara ta av papperet, Så, här, varsågod.
-Åååå, tack mamma! Ååå, jätte-jam-jam!

3.
Var hos svärisarna. Svärfar J hade tvättat och vaxat båten, och så gick vi ut och skulle kolla på P's gamla bil och luska ut varför den inte vill starta riktigt. E skrotade fram och åter i trädgården och kom så småningom till baksidan och ser vagnen med den övertäckta båten. Utbrister så förnöjt;

-Kolla, mamma! Där är båten - underbart!

4.
Ett hus är i Viken är till salu. Eller, ja ett par stycken faktiskt, men det är ett speciellt detta lilla case handlade om. Mina föräldrar är lite på jakt efter något häruppe och så när nämnda hus kom ut som saluobjekt bestämde jag och P att vi skulle gå bort och kolla på det. Hämtade därför E på dagis och P åkte direkt till húset efter jobbet. Vi skulle ses där tillsammans med mäklaren. Dialog från dagis den eftermiddagen:

-Heeeeeeeeeeeeeeeej mamma!
-Hej skrufs! Vet du vad vi ska göra nu?
-Nä?
-Vi ska åka och kolla på ett hus som morfar och mormor kanske vill flytta in i.
-Ååååh! Spännande!

Så lillgammal....





/Mamma

Kommentarer
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Ja, de små liven är för sköna med sina kommentarer.

Jag skrev ofta ner vad de sa, när de var små. Dags att plocka fram det kanske.

Ha en trevlig söndag!

2008-06-08 @ 09:07:44
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0