Min underbara möhippa

Å alla ni fantastiska tjejer! Tack för ett oförglömligt dygn djupt inne i den jämtländska skogen! Och dimman, haha!

I fredags när jag kom till jobbet satt en lapp på dörren. Ni vet, en sån där amerikansk mördarlapp med ett meddelande av urklippta tidningsbokstäver. Det löd:

Inom det närmaste dygnet kommer du att vara med om något spännande du aldrig glömmer.


Jojo. Efter ett tag kom J och E in, kom fram till mig, kramade om mig och vips! så hade jag en ögonbindel på mig... Blev inföst i baksätet på en bil och satte mig och höll sedan på att skita knäck när jag hörde att det satt någon bredvid mig... Hörde dock på fnisset att det bara var lilla HE! Vi åkte skitlänge, fick som tur var ett par såna där åksjukearmband av J. De funkade (men har hört i efterhand att älskade P varnade dem tusen gånger eftersom jag blir åksjuk)! När vi kom fram och jag fick komma ut bilen och ta av mig bindeln så var "alla" där! Nåja, ni som tyvärr inte kunde vara med, ni var saknade! P hade packat en överlevnadsväska till mig (fan, alla visste vad som skulle hända och jag har inte fattat ett skit...), och jag fick svida om till oömma kläder. Så började äventyret.


1. Promenad med stationer för fyrkamp
Promenaden var 4 km lång och sträckte sig från Börtnan (det var dit bilfärden hade gått) till Svarttjärn där vi sedermera skulle övernatta. Längs vägen dök det upp små deltävlingar för vår fyrkamp. De var...

a. Trickbana med fyrhjuling
- vi skulle köra fyrhjuling med släpvagn genom en liten slalombana. Det låg dessutom två stora stenbumlingar på släpet. Touchade man någon slalompinne fick man strafftillägg på 15 sekunder. Tappade man en sten fick man en minuts tillägg. HB regerade nåt så grönjävligt! Grattis grattis!

b. Apporterandes poängpinnar kopplad i gummiband från en tall
- vi hade typ flygarsele på oss och i denna var två kraftiga gummiband fastsatta. Man skulle sedan på en minut springa så långt gummibandet räckte fram till ett gäng med pinnar vilka var värda olika poäng. Man fick bara ta en pinne åt gången och skulle så springa tillbaka med den och lägga den i en låda. När tiden gått ut räknade man ihop sina poäng.

c. R*nka av en spenhink
- vid en tall var en fejkad mjökningsstation uppriggad. En spann vilken hade två spenar av gummi nedtill skulle mjölkas. Man skulle ha en hink mellan knäna och på en minut försöka mjölka den lilla hinken så effektivt som möjligt. Jag gick ut hårt och satte ribban ganska högt faktiskt. Men så kom HB igen, den lilla buaslinkan =) *puss puss* och gick om. Överraskande nog kom den av oss som LEVER på en mjölkgård, på en elegant sistaplats.

 
En sån hink var det, men med två spenar.

Ställningen nu var som sådan att jag låg under ganska kapitalt men hade en gren på mig att samla ihop poäng för en möjlig vinst. En gren kvar (fasade för att det var Pinnen i flaskan eller någon annan liten grej men det var...

d. ... prickskjuta med  .22:a
- äntligen hemma! =) Dock svårt ändå med fast och ganska liten förstoring, några promenadöl samt typ en dl Nyköpings i blodet. Men jag träffade lilla plingen en gång och den stora en, fick med det ihop fyra poäng och kom på delad förstaplats!

 
Observera sniperblicken...

HB och jag vann en flaska och den satte vi i oss med lite hjälp under nästa äventyr;

2. Förlustelser i vatten
Vid Svarttjärn fanns en mysig bastu, två vedeldade badtunnor samt, såklart, en tjärn. Vi badade i tunnorna, blev varma och svalkade av oss i tjônna. Skitkallt men ack så skönt ändå! Upp ur tjärnen, fort som fan ner i tunnan igen och värma sig lite. Dricka lite skumpa, snacka blaj, ner i kallvattnet igen, in i bastun... Så höll vi på ett bra tag innan det var dags att gå upp och få lite middag. Spenhinkarna kom fram igen. Två till antalet - en till varje badtunna. Tävling. Det lag som först kunde suga i sig typ ½ liter Trocadero vann. Det blev våran tunna =)



 
Lilla sjöjungfrun Elli kommer upp.

3. Mat
Medan vi badade ställde vår värd Magnus i ordning en underbar måltid, bestående av fantastiskt gott marinerad jerseyko, fäskpotatis (!), tomat- och rödlökssallad, vitlökssmör samt två olika sorters 'gojs'. Vin till det och sedan dessert bestående av färsk skuren frukt och vaniljsås. Det var en underbar kväll i storstugan!

Det var kanske bara lite sådär lagomt smart att bada i 8-gradigt vatten när man redan är förkyld. Blev ordentligt sjuk under kvällen, inga näsdroppar hade jag med och öronen lockade igen. Hörde inte ett skit, det bara lät som om jag hade bomull i öronen. Någon ställde iordning koksaltlösning åt mig som jag snortade och det hjälpte kanske lite mot täppan. Jag skulle komma att hitta lilla E's näsdroppar kvarglömda i väskan under påföljande dag men det visste jag ju inte då! =) Jag gick till snarkofagen vid halv två och sov som en gris när de andra kom vid tvåtiden.

Nästa dag samlades vi till frukost vid åtta, då hade alla som genom ett mirakel vaknat, i lite olika skick... Häften av oss liftade med Magnus ner till Börtnan igen, men jag och några till tog en underbrt skön morgonpromenad i solen. Så for vi hem.

Det var ett fantastiskt dygn vi hade därute i skogen, återigen T A C K tjejer för vår upplevelse! Jag älskar er!!! Att ni har planerat det här bakom min rygg utan att jag märkt nånting över huvud taget, P har inte visat med en cell att han vetat någonting om någonting, och till och med mamma och pappa visste om det! Helt suveränt! =)

Tack även till Magnus och Ljungaledens äventyr, som gjorde allt möjligt.

Kommentarer
Postat av: HB

Go gumman vi hade svinskoj

Ett minne för livet för oss alla

inte minst segrarn å HE hon då!!!!



kramiz påre



HUBbSaN

2008-05-26 @ 15:39:23
Postat av: Anonym

Det var superkul!! Jag kan inte sluta titta på korten och återuppleva allt! kram love you

2008-05-30 @ 17:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0