Tillbakatitteri...


Hittade en sån här tillbakablick på L's blogg, och tyckte det var en rolig idé. Därför stal jag den. Har dock modifierat den lite, eftersom jag är lite äldre än L =)


För tio år sedan:
Gick jag i tvåan på gymnasiet, S:t Eskils gymnasium hemma i Eskilstuna. Planerade för att åka till Schweiz på sommaren och plugga spanska (?). Hade ingen kille, men var lite småkär i T i min klass (var en riktig sötnos).


För fem år sedan:
Puggade på lärarprogrammet i Uppsala. Det var en fruktansvärt rolig tid, som jag saknar ganska ofta. Jag jobbade mycket på olika barer och restauranger samt på Verner & Verner. Jag ångrar att jag inte var lite tuffare, stod på mig mer och sa åt dåvarande pojkvän M att han faktiskt fick åka till mig nån gång ibland också. Jag for nämligen som en khuli till honom i Fjugesta nästan varje helg, istället för att spendera mer tid med min älskade bror... Fan.

För tre år sedan:
Var höggravid med E, och det var vid den här tidpunkten bara åtta dagar kvar tills hon skulle födas (fast jag var ju inställd på 21 juni...). Jag hade havandeskapsförgiftning och var full av vätska i hela kroppen och såg egentligen helt förskräcklig ut! Jag hade sökt havandeskapspeng för jag hade ett blodtryck som var alldeles för högt (om jag minns rätt 193/104), men fick avslag på det. Träffade dock en kanonbra läkare på HC här i Hede, som sjukskrev mig fr o m 1 maj. Just idag faktiskt blev jag inlagd på sjukhuset i Östersund för de ville hålla koll på mig och min tox. De skickade så hem mig på söndagen den 22 maj och på kvällen den 23 gick vattnet. E föddes den 25 maj, kl 07.59.

För ett år sedan:
Var hyfsat nyförlovad med P (16 mars). Planerade och stod i med starten av mitt företag Lilla E AB. Det var otroligt mycket att göra; renovera lokalen, beställa varor, och så alla papper sedan! Voj voj. Hade tänkt att permiära butiken under byfestveckan (sista veckan i juli) men det sket sig. Allt var inte klart för öppning förrän 3 september. Vi hade just avslutat renoveringen av vårt kök (förutom kaklet iofs, men i stort. 

För tre månader sedan:
Jobbade på på Lilla E och mamma och undrade kanske hur det skulle gå för det var en riktig skitmånad... Men dte vände sedan.

I går:
Var på skjutbanan på kvällen och gick en hagelstig. Gick totalt åt helvete - av 48 duvor fick jag bara 11... Men det var snabba skott och en del riktigt knepiga duvor. Jag tog duvor på alla stationerna iallafall, vilket var mitt mål. Jag har ju inte skjutit så många doubléer heller så det är klart att det var svårt. Men jag ställde upp iallafall!

I morgon:
Ska jag arbeta på ovan nämnda hagelstig. E och jag ska kränga vurre =)  

Om ett år:
Är jag gift, gravid, något smalare (förutom mage då) och strålande vacker.



/E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0