I städaretagen

Har gett mig på Mission Almost Impossible - städa i E's rum. Just nu, innan det finns ett sykon till, är hon bortskämd med att ha ett rum där hon sover samt har sitt lilla kök, och ett rum där hon har resten av sina leksaker samt att det står en dagbädd där. I den är det tänkt att kunna bo gäster, men med rådande ordning i "lekrummet" är det stört omöjligt att få plats. En gång i tiden var det ruskigt fin ordning där, eftersom jag varit på IKEA och skaffat Kassett-lådor och sorterat upp alla småsaker i olika lådor. Blev jättebra. Var jättebra. Länge. I säkert... säkert... ja två dagar kanske. Sen var det ogjort igen. Som det brukar vara med kottar, jag vet.

Nu har t o m jag insett att det inte är någon vidare idé att skriva på lådorna vad det är/ska vara i, men jag tänkte klippa ut bilder och klistra fast på lådorna! Vad tror ni om det? Det borde gå. Sedan har jag nu varit överjävlig och sorterat bort ALLT som jag misstänker inte leks med egentligen. Småbabysaker, halva saker, saker som saknar en viktig komponent och så vidare. Soppåsen - babysäcken - lådan. Lådan - soppåsen - babysäcken. Soppåsen. Soppåsen. Soppåsen. Ritsch, ratsch, fillibombombom. Det gör ont i Samlaren i mig men man KAN inte spara på allt! Det går bara inte!


Mina två största hatobjekt i leksaksväg:

1. På överlägsen förstaplats: Leksaksmat; plasttomater, plastpommesfrites, plastost, plastfisk, plastsallad (låter misstänkt likt en viss snabbmatskedja i rött och gult...), plastägg, plastvarmkorv med plastbröd samt en och annan värdelös pappkartong med imaginära flingor/mjölk/ris. Jag blir GALEN! Man kommer smygande i natten och ska pinka eller släppa ut/in/ut/in katten - och trampar på en grillad plastkyckling. You know the drill. Yyyjaaaaaaaaaaahgh! Nä, det är inte inbrott på gång och det är inte flyglarmet. Det är bara mamma som trampar på förra årets julklapp. Och året dessförinnans.

2. Snabbmatskedjan jag nämnde ovan? Jag hatar deras s k leksaker. En liten dosa som en gång i tiden spelade Blackeyed Peas men som nu mest låter som en full och halvdöd bålgeting. Någon sorts fågel som flaxar med vingarna när man drar isär fötterna (skulle jag också göra). Enda gången det var bra är när de hade samarbete med Läsrörelsen och man fick böcker. Som tur är äter inte E "hamburjur" så vi är sällan där. Men ändå! De försöker SÅ hårt att få folk att gå på att maten är nyttig - och måste muta ungarna för att få föräldrarna att ta med dem dit. Tragiskt.







Nä nu ska jag fortsätta! Tjipp.

Kommentarer
Postat av: Rosita

Känner igen mig helt. fast nu när den minsta är en kille så är det LEGO som ligger överallt.



Såg att Lilla E har fyllt 1 år. Missade det igår. Har du något att berätta om ditt år med företaget och kanske någon bild som jag kan få använda i Hedeinfo? Snälla ... [email protected]

2008-09-13 @ 12:26:09
URL: http://rositap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0