Ny soffa

Älskling, ta det här med ett litet skratt nu och behåll din underbara glimt i ögat! Älskar dig!

Husets byracka har ju, med mer eller mindre aktiv tillåtelse från oss, lagt beslag på ena sittsäcken i vardagsrummet (se tidigare inlägg i ämnet, http://fjudelutt.blogg.se/2008/september/doggie-style.html). Har börjat misströsta lite i detta eftersom jag blir lite orolig att hon ska börja hävda gentemot E att det är hennes plats. Tänk om hon typ bits eller hoppar på henne! Inte för att jag tror det men man vet ju aldrig med djur. Ligger hon inte i puffen så ligger hon i soffan och det vill jag egentligen sätta stopp för - hundar är hundar och människor är människor. Det är faktiskt skillnad. Jag har stöd från Cesar Millan, min hundguru. Han menar att hundar som tillåts inta människans område (läs soffan eller sängen) vid ett eller annat tillfälle kommer att hävda ägande till det området. Samt att de kommer tro att de är likställda med flockledarna (vi). Jag har därför dragit slutsatsen att Hylsa måste få en egen soffa. Har hittat den här som är ett klockrent komplement till våran soffa samt vardagsrumsbord; skitsnygg or what??? Dit med en liten kudde samt hennes lilla valpfilt så är saken gjord och soffan (och min man) är MIN igen! Moahahahaha! =)


Dog Sofa Medium ( 81 x 61 x 23 cm )






//Matte


Kommentarer
Postat av: Linda

Den hade jag köpt på momangen!! Kanske en anning trist färg som snabbt blir solkig.. Men vad gör man inte för att matcha resten av rummet ;)

Nej, inga djur i soffan!! Ett riktigt No,no..

Inte heller i sängen! Fatta sommaren då de släpar med sig de där äckliga satans odjuren fästingar och släpper de i sängen så en annan får dem!!

Hua!!



Kram och klapp på magen!!



Ps Du måste komma förbi o ta en fika nästa gång du är i stan,,

2009-01-22 @ 17:34:33
URL: http://minaprivatatankar.bloggagratis.se
Postat av: Elli

Det är bland det bästa med Norrland - INGA FÄSTINGAR!!! =) Inte så mycket andra insekter heller för den delen - sommar på Näset hos mamma och pappa är rena rama Skansenakvariet hehe.

2009-01-22 @ 19:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0