Yttepyttebadrummet uppe, några inspirationsbilder

Nu bara sprutar jag ur mig inlägg känner jag, men är man bara hemma och går och hostar och nyser så har man inte så mkt annat att göra och timmarna per dag jag orkar sitta gôralôs vid TVn är faktiskt begränsade, tro det eller ej.

Har tänkt på badrummet uppe och vad man skulle kunna göra med det.

Rummet är inte stort, det har måtten 160*360 cm. Det är otroligt 80-tal, med våtrumsmatta och -tapet av plast, rosa golv och aprikosgulrosa väggar som ska se ut som kakel med fåglar och kottar på. You get the picture.

Längst in, under fönstret, står ett badkar. Det ska ut och ersättas av en duschkabin. P önskar sig en ångdusch. Det kanske han ska få! Jag skulle vilja ha vägghängd toa och bidé, för att underlätta städningen. Men då undrar man ju hur mycket som måste byggas in i väggen och hur mycket det skulle ta av bredden på rummet. Man kan ju liksom inte ha ett badrum som är 1.2 meter brett...

Självklart ska det kaklas/läggas klinker. Jag och P är överens om att fräsch, lätt vitt och sobert svart är bra färger. Jag drömmer om det klassiska, svartvita schackgolvet och möbler i fristående, romantisk stil. Här är underbara Louis från Vedum;

 

Serien finns i dessa delar.

Jag tror att man klarar sig med ett enkelt handfat, för att lätta upp intrycket lite i det lilla badrummet. Bidén gör jag mig ALDRIG av med! Värsta kärringgrejen egentligen, men ja, det är väl bara att inse. Det är praktiskt. Jag funderar på att skaffa två av högskåpen, så att man får in mycket förvaringsutrymme. Vore t ex skönt att kunna ha en extra uppsättning handdukar uppe. För att inte tala om allt smink, hårgrejs och andra hygienprodukter. Andra smarta komplement som finns som tillbehör är handdukskrokar till småhanddukarna vid handfatet, handduksringar eller -stänger utanför duschkabinen och toaborstehållare som ställs på golvet.

Så kan man ju alltid bryta av det svartvita genom att klicka till det med inredningsdetaljer och textilier i livliga färger istället. Typ så här...
Principessa Bellezza Box Beauty Tools Kit (Väska)                          ´
 Klicka för att förstora







  








Kommentarer
Postat av: mikaela

svar.

ja jag tycker de jag med, ännu en släkting som gick bort nu i lördags. usch vad hemskt alla på samma gång typ.



Jo jag har de bara bra här i stan, jätte kul skola & allt.



Kram mikaela

2009-01-27 @ 00:25:19
URL: http://mikaelawinger.blogg.se/mikaela
Postat av: alacs - Mitt i Fågelsången

Hej!



Vi ska vara 3-4 veckor på Björnbo, men ska oxå klämma in, förhoppningsvis, en vecka på Öland (har du tips om boende??) och ev en tur över till min amerikanska familj (barnen och jag plus mamma). Hur blir det för er del? Bebis är väl beräknad till slutet av juni???



Kram till hela familjen

2009-01-31 @ 10:17:05
URL: http://alacs. blogg.se
Postat av: E

WOW det där kommer bli grymt snyggt måste jag säga, riktigt fint ;-D exakt,man kan liva upp lite.



Aha, kan faktiskt tänka mig att det är så!

2009-02-02 @ 00:12:52
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: E

Japp,jag har inveterat diskarna på ICA och det får allt bli en sådan ;D

2009-02-03 @ 09:07:25
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: E

Vad mysigt,det gör ni helt rätt i ;D Att åka skoter är så underbart kul. Tyvärr kan vi inte göra det hemma så vi passar på nu för fullt.

2009-02-05 @ 10:40:14
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: alacs - Mitt i Fågelsången

Hej där!



Fototrissen uppdaterar hon varje söndag - har själv bara varit med 2 gånger men det är lite kul!



kram

2009-02-10 @ 21:39:12
URL: http://alacs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0