Tatueringsplaner

Nu så här till hösten startar planerna ordentligt!

A. Piffa de befintliga tatueringarna

Först och främst ska jag slutföra barnens hyllningsgaddar som jag har på insidan av underarmarna. Danjel ska få piffa upp E's lite grand för Magnus i Eskilstuna gjorde den lite för liten så texten börjar bli grynig. Det ska läggas i lite vitt här och var så kommer det bli bättre, samt att det svarta ska skärpas till lite så att den blir lika svart som A's. Till sist ska det dit symboliska bilder vid båda namnen. Har länge funderat på vad man skulle ha för bild. Jag har ju alltid kallat E för Hjärtaskatt och var väl lite lur på om man skulle kunnat göra något av det - typ en skattkista med hjärtan i, eller en skattkista i form av ett hjärta med locket lite på glänt eller... men nja. Så tänkte jag till lite igen (jag gör det ibland) och kom på att en fyrklöver är kanske en bra bas! Googlade lite och hittade den här snyggingen  och blev superförälskad! Nu är detta ju bara tre blad, men jag skulle i så fall be att få den omritad till en fyra. Fyrklövern är ju den ultimata lyckosymbolen och jag har ju haft tur som fått mina fina tjejer, och de i sin tur har haft en enorm tur att faktiskt ha överlevt. Därför är det ju fenomenalt symboliskt med just denna lilla bild. Att bladen dessutom är hjärtan är ju ytterligare grädde på moset! Ska kolla vad Danjel kan göra av det här.

En annan plan rör draken jag har på vänster överarm. Tycker att den känns lite halvfärdig. När Doc Holiday i Örebro gjorde den var jag supernöjd, men med åren har jag börjat sakna något med den. Skulle vilja göra något mer runt om och på något sätt avsluta den. Kanske med någon slingrig klätterväxt som löper upp en bit på axeln eller så.


B. Man vill ju ha fler också...

På den andra överarmen har jag en önskan att göra en riktigt färgklick - jag fantiserar om liljor och andra blommor och tillsammans med det en slingrig stängel med mycket ornamentartade detaljer och kanske några små stjärnor. Den ska vara feminin i mjuka pastellfärger och ska även sammanfogas med den lilla tribal jag har på höger skuldra. Så har jag en idé om att tillföra dermal anchors i en del av blommorna, t ex som pistill eller så. Här är några fina dermals;
[img]     Titanium Internally threaded Jewelled Stars for Dermal Anchors 


Dermal Anchor






 

; som jag tror skulle kunna vara pricken över i i min blomsterprakt. Jag har tittat ut en artist som jag är övertygad om skulle kunna göra den här tatueringen precis som jag vill ha den, och det är Electric Linda i Norge, närmare bestämt i Moss. Är ju En Liten Bit att åka, men kolla in hennes portfolio... wow. Såg några bilder av hennes arbete i en tatueringstidningen häromsistens och hon är helt enorm! Så det blir nog en tur till Norge. Om man åker till Røros och så tar man flyget till Oslo så är man ju nära och just den sträckan som är kvar sedan, den är jag förtrogen med sedan förut så det är nog inget större problem att ta sig fram.

Och nej, det gör inte särskilt ont. Tycker jag.






/E





Kommentarer
Postat av: AnderaNatt

Coolt! köpte två piercingar från Rockflame.com igår som jag fick idag, (http://www.rockflame.com/kategori/piercingar/uttojningar.html?container=48). den längst till vänster :D

2010-07-31 @ 16:58:02
URL: http://www.rockflame.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0