Så där. Fullärd. Hmmm...?

Hemma hos pappa och mamma igen. Igår avslutades skyttekursen med buller och bång och det har varit helt fantastiskt! Vi har skjutit så innihelvetti och axeln är alldeles gulblålilasvartbrunröd p g a att jag fick lite hybris ett par gånger med hageln och inte lade an ordentligt. Hade som tur var med voltarengelen och smorde och det hjälper ju faktiskt (trots att en man på kursen inte trodde på det...! Men det är hans olycka hehe!) så det har gått bra ändå. Sköt även godkänt på älgbanan så nu får jag vara med och jaga älg i höst också! Många jaktledare har ju krav på att medlemmarna i laget skjuter godkända serier varje år och det tycker jag alla ska ha.

Vilket ställe vi har varit på! Det motsvarade alla förväntningar jag hade! Här är Öster malmas egen sida. Tack till er alla, speciellt till Joakim 'Kimmen' Ax som lärt mig att jag VISST kan skjuta hagel! Tack tack tack!

Idag ska jag och pappa åka till Näset, gräsmattan måste klippas. Innan dess ska jag dock utföra några ärenden;

Gå till floristen och visa buketten (finns längre bak i denna blogg, om du vill se den igen)
Gå till PoP och kolla om Elin jobbar och snacka lite blaj med henne
Gå till Jakthuset och kolla om de har någon rolig .22:a man kan få tafsa lite på (jakt- och fiskehumor)
Åka till morfaråmormor och/eller Magnusånina och umgås lite.


Vi hörs! Hej hopp!
Elli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0