Heeeeeeeeeeeeeeeere's Elli!

Nu har det börjat. Nu är det inte riktigt bara lösa planer längre! Har idag röjt ur skrubben som ska bli walk-in-closet.


Så här såg det ut när man öppnade dörren. Sett Vänner? Ni vet Monicas hemliga skåp, där till vänster om balkongen? Mm. Det låg nog i lä idag innan jag började röja.



Och så här såg det ut ett antal timmar senare.



Jag har varit lika radikal idag som i går när det gällde sparas eller slängas. Hela hästtransporten är full i massa rat från skrubben. Dessutom har P varit nere i källaren och rumstrerat om så det kom lika mycket där nerifrån tror jag. Och, ja - jag har kladdat på väggen. Har varit lite klurig och skrivit upp ordentliga mått i skrubben så att jag ska slippa mäta en gång till inför planerandet. Det uppdagades en lustig sak - sovrummet är nästan 30 cm djupare än vad skrubben är. Undrar vad som gömmer sig i det dödutrymmet (usch, plötsligt lät det inte lika harmlöst längre...) bakom bakre väggen i garderoben? Får lite Svarta katten-vibbar liksom; om ni kan er Edgar Allan Poe så fattar ni. Det är definitivt ingen skorsten iallafall för det är ju mot yttervägg! Jag undrar ja... Hur tar man reda på en sån sak egentligen? Antar att det bara är en sak att göra - Henkan, kom hit och riiiiiiiiiiiiiv! =)



...och så får ju fan i mig, som vanligt., haha.


Nu fattas bara surrealistiska tapeter i hallen samt en busklabyrint i trädgården så är saken gjord. Kom och rädda mig om P vill säga upp sig från jobbet för att skriva på heltid.





Lite nervös för att tappa upp ett bad ikväll...




Kommentarer
Postat av: Ninni

Hej Vännen! Vad duktig du är och har börjat! Jag vill också sätta igång och börja renovera nu! Jag var hem till min kusin i helgen. Dom har totalrenoverat hela huset. Så läckert! Dom hade som du förklarade garderober som en ram runt sängen, i deras sovrum. Det var jäkligt snyggt! Dom hade en snygg fondvägg i "gluggen" och sen svarta tapeter resten av rummet. Så coolt! Idag ska jag fara till Thaggen och hämta hem lite tapetprover :) Vi måste ses snart igen! Kramar

2008-09-15 @ 12:44:15
URL: http://filifi.blogg.se/
Postat av: Elli

Hej hjärtat! Åh kan inte jag få komma hem till dig (kan ta med mig mutfika haha) och kolla i tapetkataloger med dig? Ska också hämta några har jag tänkt.

2008-09-15 @ 23:27:24
Postat av: alacs

Men du, det var inte illa! Själv tänker jag också göra ett ryck med vår garderob, eller w-i-c som vi har och röja den. Vit färg på väggarna och så Elfa-system, så att den nyttjas till fullo! Ska bli antingen under min innan-bebis-ledighet, eller när h*n kommer.

2008-09-16 @ 22:09:33
URL: http://alacs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0