Stöld från Nunnsan

Vilka är dina tydligaste karaktärsdrag?
Optimistisk och lat.


När är du lycklig?
När jag umgås med dem jag älskar och kan slappna av.

Vad beställer du på krogen?
Öl eller rött.

När sa du "Vet du inte vem jag är" senast?
Jag skäms alltid så mycket över att behöva förklara en sådan sak så då skiter jag hellre i det...

Berätta om en minnesvärd bakfylla du haft.
Har jobbat på att förtränga den men jag vaknade i min säng i Uppsala, mindes inte hur jag hade kommit hem, hade ett nytt telefonnummer inlagt i mobilen samt hade strategiskt ställt en spyhink vid sängkanten. Mådde illa hela dagen men träffade det nya telefonnumret senare för en fika. Vi är fortfarande vänner.

Vilken är din största fåfänga?
Håret tror jag. Mitt hår lever sitt eget liv och jag MÅSTE fixa det innan jag kan lämna huset. T o m för att åka och tanka.

Hur vill du helst transportera dig?
Jag kör gärna bil. Blir inte åsksjuk då. Skoter är mysigt, häst är fantastiskt. Ja, egentligen allt utom buss...

Vad är ditt starkaste minne från barndomen?
När vi bodde i mormors stuga om somrarna och levde efter reglerna där; Är du skitig? Gå till sjön. Är det för ljust att somna om? Gå upp. Är det för mörkt för att spela spel? Gå och lägg dig. Är du hungrig? Ät. Är det kallt? Elda. Underbart.

Väldigt kortfattat: din syn på dokusåpor.
Säger tappert att Jag tänker då INTE titta, men fastnar ändå. Hårdast? Big Brother.

Vilken modetrend var du tidig med att upptäcka?
Var fruktansvärt tidig med grungemodet på högstadiet men då tyckte alla att jag var nördig. Men efter ett par år rände varenda brud runt i DocMartens och skjorta. Även de som skrattat mest.

Vem är den mest kända människa du talat med?
(Vet du vad, Nunnsan? Jag handlade godis samtidigt som Anders Glenmark på Ica Ekängen i Tuna!) Jag har ätit pyttipanna med Udo Dirkscnneiders lillberor backstgae efter ett gig, samt druckit sprit tillsammans med Stikkan i Dia Psalma. Svårt att avgöra vem som är kändast.

Vad är det närmaste döden du kommit?
När E nästan dog som 10 dagars yttepyttebebis.

Vad smugglade du in i landet senast?
Har faktiskt aldrig smugglat!


När skäms du?
Jag är skamlös.


Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
Depression kanske. Eller shop-a-holic. Om det är en sjukdom...

Vilket är det värsta kok stryk du fått?
När Lillebror knäade ut en tand på mig när vi slogs som små. Den var iofs lös men ändå. Det visste ju inte han just då...

Berätta om ett tantigt beteende du upptäckt hos dig själv.
Har upptäckt att jag gör vissa ljud när jag ställer  eller sätter mig - Hepp! - Aah! - Mmm. Värmer överblivet te i kannan från igår kväll i micron iställer för att brygga nytt.

Fyll i meningen: "Man kan ta E ur X, men man kan aldrig ta X ur E."
Funderar ett tag.

Vad är det märkligaste sms du fått?
När jag sms:ade i förtäckt form med en eventuellt blivande KK. Vi skrev om tvättmaskiner men menade något H E L T annat...

Nämn en bok som du sagt att du läst, men som du i själva verket aldrig tagit dig igenom.
Hoppade över prologen i Sagan om ringen, jag försökte börja läsa den tusen gånger men så sa en kännare att om man hoppade över dne så gick det lättare att komma igång. Det stämde. Har fortfarande inte läst prologen klart.

Fyll i meningen: "X, X och X - det känns som historien om mitt liv."
Kärlek, dumma val och lyckade slut

Vad irriterar människor sig på hos dig?
Att jag sällan lyckas slutföra saker ordentligt och att jag är lite väl impulsiv ibland kanske. Så säger jag alltid vad jag tycker, vilket inte alltid uppskattas... Men frågar man om min åsikt så får man den! =)

Berätta om ditt senaste utbrott.
När jag insåg att obduktionsrapporter och -bilder på Saga och Max jangestig finns att titta på och gotta sig i (!?) på nätet. Och att sidan försvarar sig bakom tryckfriheten! Det är skamligt och fullständigt oetiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0