Jag, E, blommor och bin

Haha, så har jag och E haft vårt första blommor&bin-samtal...

Vi var i badet. Jag klappade mig på den lilla bulan och frågade E om hon kom ihåg vem det är som är där inne. Det gjorde hon.

-Mamma, vad gör bebisen nu?
-Den badar kan man säga. Precis som du och jag.
-???
-Jo, för bebisen ligger liksom i en liten påse i min mage och påsen är full med vatten så bebisen kan bada och simma runt. Och så behöver den inte äta. (Visar E hennes navel och förklarar vad den kommer ifrån). Så när jag äter något så får bebisen också av det. Lite som när man tankar bilen.
-Jaha.

Lång tankepaus med världens mest konfunderade min.

-Hur öppnar man magen då? När bebisen ska ut?
-Man behöver inte öppna magen, för bebisen... hmmm... åker rutschkana.

Tankepaus. Sen världens mest pillimariska flin med glitter i ögonen.

-Vet du vad JAAAG tror?
-Nä?
-Jag tror bebisen åker ut genom SNIPPISEN!

Så var det dags för mig att ta tankepaus. V-a-d-s-ä-g-e-r-m-a-n-n-u-d-å?

-Jo men du har så rätt. Precis så är det faktiskt. Det är väl lite konstigt.
-Men när JAG får barn, då kommer den komma ut i rumpan.





Kanske är bättre än någon trott att låta ungen kolla på Sjukhuset varje dag.


/Oförberedd

Kommentarer
Postat av: camilla

Haha... barn är väll för underbara =)

2009-01-22 @ 08:36:20
URL: http://camillamedc.blogg.se/
Postat av: Ella

vilken klockren Emma kommentar!! :)

2009-01-22 @ 15:15:06
Postat av: Fia

Jag har sagt d förr, men d tål att upprepas: Den där ungen e ruggigt smart!! Puss på er alla!

2009-01-22 @ 18:03:45
Postat av: Anonym

ja ett sånt samtal hade jag med mamma också när var liten och hon förklarade precis hur det var och jag bara skrattade åt henne och sa "du skämtar med mig" . haha :)

2009-02-07 @ 18:52:37
Postat av: Sofia

ojoj missade namnet, hihi.

2009-02-07 @ 18:54:27
URL: http://sofiakristoffersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0