Din morsa jobbar inte här.

Jag bor ju, som en del kanske vet, på vandrarhem i Mora under veckorna den här våren eftersom Högskolan Dalarna är den enda distansutbildningen för sjuksköterskor och jag bor så till att distans är enda möjligheten.
Vandrarhem innebär självhushåll tillsammans med andra och 'andra' innebär främlingar, ofta med avvikande uppfattningar om livets och vardagens väsentligheter. Såsom till exempel god kökshygien. Fy fan. Vårt kök här är så jääävla snubbigt. Havregryn på golvet, fastbrända fläckar av saltvatten mellan plattorna på spisen, broccolirester i vasken, kaffepulver på bordet, muggringar på fönsterbänken - behöver jag fortsätta? Dessutom den obligatoriska lappen (vi är ju ändå i Sverige) med budskapet "lämna köket såsom du vill finna det." Fint, det. Bara ett problem - om man inte bryr sig om hur man finner köket då? Den som kan tänka sig att mikra sin Familjen Dafgårds-låda i en miljö som skulle upphöjt ett gatukök på Kanarieöarna till Guide Michelin lär väl tolka en sån lapp bokstavligt och helt sonika skita i den? Eller?
Jag hatar såna där lappar. Skriv vad du menar istället - jag skulle skrivit Håll rent i köket för helvete om du ska bo här. Inget knussel, sa Emil.
Banne mig.
/Vän av ordning

Kommentarer
Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Kör hårt Elli! Ge dem vad de tål och sätt upp en lapp som skrämmer skiten ur dem!!!

2012-05-06 @ 22:00:38
URL: http://alacs.blogg.se/
Postat av: Rimlig Gubbe

Bra där, Elli. Missade den där poängen om lämna som du hittar när jag skrev lite om detta. Rimligare instruktion är att lämna bättre än man hittar.

2012-05-08 @ 13:44:48
URL: http://denrimligegubbjaveln.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0