Doh!

Har ju glömt bort det kanske viktigaste när det gäller bröllopskläderna; klänningen! Den vill ni väl också se???

Beredda?

image50


image51


image52


Jag avgudar den fyrkantiga urringningen (urfyrkantningen?). Draperingen snett nedöver livet tror jag är enormt tacksamt för en midja som mest påminner om Michelingubbens. Det är en korsett inbyggd i klänningen vilket innebär att jag inte behöver ha något sådant under utan kan frossa fritt bland alla underbara set i min älsklingsunderklädesbutik här på nätet, Figleaves. Ärmarna hakar man av och på med små hakar/hyskor (=BH-knäppe...). Det var inte helt enkelt att hitta brudklänning med ärm kan jag tala om! 95% av utbudet i bröllopsbutikerna är ärmlöst skulle jag vilja uppskatta det till... Ville ha med ärm av flera anledningar; dels har jag ju min tatuering på överarmen och hur nöjd jag än är med den så tycker jag inte att den hör ett bröllop till; och dels har jag ju inte världens mest fit (tänker inte skriva det i pluralis på svenska hehe, man får så konstiga besökare här då) överarmar. Vispar jag pannkakssmet så dallrar det ju för fasen i tjugo minuter efter att smeten är färdiga pannkakor. Alltså - ärm!!! Men så hittade jag den här klänningen. Padam - jag var fast. Den är skitdyr, men alldeles, alldeles... alldeles underbar. Eller hur?

Elli

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Neesh , skojar du den är verkligen jättevacker ! När ja gifter mig ska ja ha nån liknande :) Fast det lär ju va ett tag tills dess menmen :p

2008-04-26 @ 18:59:08
URL: http://lyckokakan.blogg.se
Postat av: Doha

Hejsan, såg din sida när jag sökte på brudklänning med ärm.. din klänning var fantastiskt vacker.. smått avis, får jag möjligen veta vart du köpt den? och vad den kostade? hänvisa gärna till en sida... :)



mvh

2010-01-22 @ 20:15:12
Postat av: Anna-Sofie

Hej!



Vilken fantastisk klänning! Jag är också nyfiken på vart du hittat den o vad den kostade!

Vore jättesnällt om du ville skriva o berätta!



Mvh

Anna-Sofie

2010-02-08 @ 23:48:25
Postat av: Cornelia

hej. din klänning är jätte vacker. får jag fråga var du hittade den?

2010-09-16 @ 15:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0