Mäh...

Har ju glömt att visa er SKORNA! Jag har ju fått hem mina skor. Mina BRUDskor! Känns helt sagolikt overkligt. Ni måste ju få se dem!

Hittade en kanonsida med skor för alla festliga tillfällen. En liten ordvits också; Dyeable shoe store - shoes to dye for. Ha ha ha. Antar att de har Robert Brobergar och Povel Ramelar i USA också... Jag passade på, eftersom dollarn är sjukt billig just nu. Jag handlade tre par skor och en slöja på kam. Här är de:

image46

Marla. Det är den här skon jag har bestämt mig för. De är skönast. Så har de ju den lilla klacken, det känns mer festligt. Jag var lur på om jag inte skulle haft skor utan klack, för att orka hela dagen, men som det känns så kommer jag kunna gå hur länge som helst i de här skorna!

image47image48
Så köpte jag de här också, Baby och Daisy, men de är inte riktigt lika festliga och så tycker jag nog att jag vill ha en klack ändå. Men de här kommer jag nog ha till jeans och andra byxor i sommar. Kanske ska färga in dem i nån lämplig färg. Aprikos kanske, den högra? Användbart till sommarens alla pastellfärger.

Handlade även min slöja från samma ställe, här är den:

image49


Det gick bättre än väntat att handla från USA - det tog inte längre tid att få hem dem därifrån än från gängse postorderbutik inrikes. Lite sjukt egentligen. Frakten gick på nästan 500 men det är ju med tull och allt så det var inte heller farligt tyckte jag! Och så kostade skorna knappt någonting; Marla 50,95 dollar d v s 300 kr, Baby 60,95 dollar d v s 358 kr och Daisy 45,95 dollar d v s 270 kr. Det skulle jag INTE kunnat handla brudskor för här hemma!

Går så länge jag kan i mina nya pjuck varje dag. Hoppas på så vis att de kommer vara lika sköna som mina fårskinnstofflor den 8 augusti.

Klapp klopp klapp klopp
 /Elli

Kommentarer
Postat av: pellina

alltså, du ska veta hur mycket jag gillar din blogg:) kollar flera ggr om dagen om du lagt till ngt nytt:) glöm inte att uppdatera så fort du börjat med "gaberoben" (petter 5 år, u know:)
PÜSS

2008-04-26 @ 17:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0