Fototriss vecka 20: Fåglar

När jag insåg att temat för fototriss denna vecka var fåglar så insåg jag direkt att det inte riktigt är min vecka. Är faktiskt nästintill totalt ointresserad av fåglar, tycker de är smutsiga, skräpiga, skräniga, loppiga, äckliga, elaka och lömska. Och fula (de flesta). Skulle ALDRIG i hela mitt liv ha en fågel hemma - FY!

En liten parentes i sammanhanget:
Min största skräck vad gäller husdjur:

"Mamma, jag vill ha ett eget djur."
"Jaha, vad då för djur?"
"En..."

Sätt sedan in viket som helst av följande alternativ:
a) Orm
b) Fågel
c) Spindel
d) Groda
e) Myrfarm

Iallafall. Veckans tema är fåglar, och jag tänkte länge banga på veckans uppgift. Hur fasen skulle jag med mitt 0%-intresse för fåglar kunna fånga några på bild? Det skulle troligtvis gå ungefär lika bra som det gjorde för Rena rama Rolf när han skulle fågelskåda. Men sedan satte jag mig och tänkte i lite andra banor än de mest uppenbara och kom så fram till mina tre bidrag. Håll till godo. 


Glasstrut




Kaffegök


 

Lerduva









/Ernie Fågelberg



Kommentarer
Postat av: maja

Jag trodde snarare: Orre, tjäder, Ripa... ;)

2009-05-12 @ 14:54:53
Postat av: Mitt i Fågelsången

Ungefär som min triss - inga levande fåglar där inte. Över min döda att ungarna får en nymfparakit, undulat eller annat fjäderfä!

2009-05-13 @ 12:55:31
URL: http://alacs.blogg.se/
Postat av: BountyLady

Hejsan!



Oj du har verkligen lyckats med fågeltemat trots allt!



Kanonkul!



Ha det gottis!

2009-05-13 @ 20:00:51
URL: http://bountylady.wordpress.com
Postat av: Anne-Lie

Gillar din tolkning! När vi åkte på semester stannade vi till vid en fyr och möttes av en hord fågelskådare - de hade sett "Den bredstjärtade labben"! Tyvärr åkte de så de missade de tre bredstjärtade damerna som solade i bh och trosor;-))

2009-05-16 @ 21:43:39
URL: http://anne-lie-fotorian.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0