Bröllopsresan

NU är det dags att uppdatera bloggen lite! Inte en dag för tidigt. Dock kan jag säga till mitt försvar att det ju är ganska korkat att via denna kanal berätta för hart när hela världen (nåja, nu ska vi kanske inte förhäva oss själva och mena på att miljoner läser min lilla blogg varje dag, men ändå...) att man ska resa 500 mil bort och vara borta i nästan tre veckor. Jag väntar alltid med att berätta sådant tills efteråt. För övrigt samma teknik jag utvecklat under nästan tre decennier vad gäller saker som t ex

¤ inbrott i kakburkar
¤ krossade fönsterrutor till följd av målvaktsträning (fast pappa var iofs i vardagsrummet skrämmande nära crime scene)
¤ uppäten glass/Ballerina/Weetabix vars förpackning ställts in i skåpet igen.

I alla fall, vi var på Gran Canaria i två underbara veckor. Vi var på västra sidan, i Puerto de Mogán. Helt fantastiskt. Här är några bilder som sammanfattar:




Spanien på sommaren = kackerlackor. Dock var de duktiga på insektsutrotning så vi såg inte många. Den här tänkte typ attackera Per (han hävdar att den ville gömma sig i skuggan av hans fötter men jag tror vad jag vill om den saken).



Gick sådär faktiskt. För kusen, alltså. Splätt.


Vi skrek nästan i kör - HAN ÄR HÄR OCKSÅ!!!


Dekoration på ett bord. Undrar hur stora de sniglarna är...



Bord på en favoritrestaurang.



Pation utanför vårt rum.



Come to mama.



Gången genom hotellområdet.



Playa de Inglés. Vi kommer inte åka dit igen. Blåste som en jetström så man inte hörde vad man tänkte och fullt med gapiga försäljare och... tjocka nakna tyskar. Huvva huvva rys rys.



How girlie - glass med tuggummismak. Bara Hello Kitty-strössel som saknades...



Syns kanske om Du zoomar in - restaurangen heter Guantánamo. Undrar om de han en
--- *hrrm hrmm* --- fängslande meny?




Våran strand.



Som namnet antyder är det en hamnstad.




Som också kallas Lilla Venedig.






Den rosa sockerbiten i mitten av bilden är vårt sovrum. Till vänster (det vita) skymtar vår balkong.



Självklart hedrade vi älskade HUBBSAN med valet av frukostbord. Puss, vännen!





Hasta la vista, baby.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fy fan för kackerlackor!! Men annars verkade de ju väldigt mysigt! Kram

2008-12-18 @ 09:43:39
URL: http://nunnsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0