Julens övningar är över

Hej och hå.

Julen kom och gick, och fort gick det också. Firade julafton med mamma, pappa, lillebror, E och P samt Alla Andra hemma hos mormor och morfar. Det är ju jämnt år och det betyder mormorjul på Årby. Underbart! Enda felet på det idylliska fotot var kanske att det saknades snö, men mitt under frukosten kom det faktiskt några korn - så det var vitt på marken hela dagen! Tji-huuu!

Vi åt frukost med H, B och A (jag har er i mina tankar dagligen, älskade vänner) och sedan bar det av upp i badrummet för piffning. Fick till en kanonmake (foundation Medium beige, Mineral veil + All over face color Warmth från i.D, skuggor Velvet och Kakaw samt gloss Star lips Marbella från MUpS och så slutligen mascara och kajal av fattigmansfabrikat) och kände mig mycket piggare än jag känt mig på länge. Skönt! Så åkte vi till mormor och morfar. Åt lunch där, sedan Kalle Anka och efter det hjälpte jag mormor i köket. Sedan kom de andra - och så var det mat igen. Lutfisk - MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM! Som vanligt sov jag, P och E över på Årby, som också vanligt i Dubbelrummet. Man sover underbart gott i den sängen - den är stoppad med tagel och är underbart sviktig fast den är ändå fast. Hmm... Min gammelmormors mors brudkista står i det rummet också, känns lite historiskt på något vis.

Kusin P agerade tomte och gjorde det med bravur. E var inte rädd, bara lite avvaktande. Tomten kom till E med en liten grön, mjuk fåtölj (från gammelmormor), ett nattlinne (från Hylsa) och dockmöbler till sitt lilla dockskåp (från mormor och morfar). Som tack skakade E Tomtens hand - hon vågade inte ge honom en kram...

Sen hade vi julklappsutdelning och det var lite av en frossa. Men det är så underbart att se minen på dem man älskar när de öppnar klapparna man hittat på! Sen kan jag inte hymla med att jag älskar att få paket också... fast det får man ju knappt säga men så är det. Basta.

Juldagen var vi hemma hela dagen, annandagen likaså fast då kom mormor och morfar till oss på middag. Igår åkte jag till Örebro med E så hon fick träffa sin far och jag åt en lång underbar lunch med LiM som jag inte träffat på år och dar! Tack för träffen vännen, och grattis igen till ditt minsta mirakel!





Over and out - nu blir det ner till Pappa Wo och handla kinesmat. Namminam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0