Kolonihitler

Blir galen. Jävla knullgubbe! Kom hem till stugan idag efter att ha varit i stallet. Det är 70 på hela grusvägen, och när man kommer in i stugområdet blir det 30. Jag hade bara kört några få meter förbi 30-skylten, och i ärlighetens namn kan jag säga att jag kanske låg närmare 40 än 30, kanske 35-36. Då kliver det ut en gubbjävel mitt i vägen, med en liten border terrier runt fötterna. Jag vevade ner rutan och får levererat världens utskällning!

"Ser du inte skylten? Här vill vi inte att man ska köra mer än 30!"
Jag erkände raskt att jag kanske kört något snabbare än 30. "Ja, OK då. Jag låg nog strax under 40-strecket", sade jag. Då säger gubben "Äh, snacka inte! Då hade det inte dammat så! Tänk på det du, om du vill vara kvar här!" Jag blev alldeles paff, kom mig inte för någonting! Speciellt när han hotade mig, den jäkeln! Och vad gäller dammet - det BRUKAR damma ganska bra om grusvägar när det är juli och 30 grader varmt. När jag kom hem kom jag på det; skulle påtalat för gubbfan att det råder förbud mot att ha hundar lösa i markerna så här års. Varför kommer man alltid på allt för sent? Hehe, mamma tyckte att jag skulle frågat om han inte hade fått nåt på länge. Tydligen är han en sån där som alltid ska klaga på allt. Han och hans fru har till och med varit uppe hos min moster, medan de höll på att renovera sitt hus, och bett att få se bygglovsdokumentet! Jag menar, vaffaaan? Vissa måste liksom lägga snoken i blöt överallt.

Vidare skulle jag vilja skicka all världens kramar och uppåtpuffar till familjen Thagg, speciellt till Love. Jag hoppas att ni ska kunna finna styrkan för att kunna ta er vidare. Tänker på er dagligdags. Älskade Lisa, nu är du med dina änglasyskon. Ta hand om varandra och vaka över er jordfamilj. Hjälp dem att finna sinnesro att kunna fortsätta livet på jorden utan er.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0