Några underbara dagar i Mormors stuga

Ursäkta att jag inte skrivit på ett tag! Just hemkommen igen efter mässan i Hede samt ett par underbara dagar och nätter på Lillbo, även kallat Mormors stuga. Det är, som namnet ju antyder, min mormor och morfars sommartorp där jag spenderade min barndoms somrar. Det är den mest fantastiska platsen i hela världen. Det finns ingen el och inget rinnande vatten. Maten förvaras i jordkällaren och lagas på gasol eller vedspis. Man går och lägger sig när det är för mörkt för att läsa och går upp när det är för ljust för att sova. Tvättar håret liggandes på mage på bryggan om det är för kallt för att bada. Å andra sidan är sjön så pass liten att den är tillräckligt varm från mitten av juni ungefär. Och ska vi vara ärliga, vad kan vara bättre än ett litet nakenbad sent om kvällen?


Med tillstånd från morfar kommer här några bilder:








En övre och en nedre hall delar av huset i två halvor. I vänstra halvan på nedre botten ligger köket . I högra halvan ligger kammaren. Båda har öppen spis, och de två skorstenarna värmer upp varsitt av de två sovrummen på övervåningen.



Öppen spis i sovrummet, HUR romantiskt som helst!









/Avstressad och utvilad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0