Haha, judo... vilket jävla skämt

Började på judo i tisdags. Hmm, få se... det var nåt mer som hände i tisdags... jo, just det. Jag slutade på judon.

Det är verkligen inget för mig! Kickboxningen i Uppsala var ju bland det roligaste jag någnsin tränat, och jag hade kanske hoppats på att det skulle vara lite snarlikt. Men icke. Det här gjorde vi på judon i tisdags:

1. Uppvärmning, med jogging, indianhopp, hopp åt sidan á la fotbollsträning, springa baklänges. Så långt allt OK.

2. Kullerbyttor. När hon sade att vi skulle göra kullerbyttor tänkte man liksom att, Jaja det blir bra. Men sen sa hon att man fick inte ha huvudet i mattan. Och då blev jag lite orolig, för om det här var FÖRSTA övningen, hur faan... jaja.

3. Baklängeskullerbyttor. INte huvvet i backen. Jag gjorde en men det knakade i nacken.

4. Sidokullerbyttor. OK, rulla runt. Som en liten hund. Det klarar jag, o-o-o-o-hepp.

Men. Och jag säger då det. Men.

5. Kullerbyttor framåt, fucking STÅENDE!


Jag gick och satte mig på mattan. Kalla mig feg, kalla mig fet och otränad, kalla mig smidig som ett kylskåp, men jag vågar fan inte, jag har ont i nacken och bröstryggen ändå. Jag är fan snart 28, det kan inte vara nyttigt att hålla på som ett lågstadiebarn på ecstasy i min ålder. Tack men nej tack. Söta I och J kom också med. Vi pratade om att börja sticka istället. Det kan varken hon eller jag och nu börjar det bli kallt om fossingarna. Det blir bra.




/Big, fat mo-ahahaha!

Kommentarer
Postat av: Fia

Syfröken hjälper er!! :-D

Puss puss!

2008-09-11 @ 22:34:25
Postat av: Anonym

nej judo var inte direkt något för oss,men vi kan ju inte vara bra på allt:-) Ja menar vi kan ju hitta på något annat o ha såååå mysigt, Kram aj löv jo

2008-09-12 @ 19:57:55
URL: http://nunnsan.blogg.se/
Postat av: ingela

Vi kan SÅ mycket annat och vi kommer inte dö pga judo i alla fall. Vi tar väl en tjejkväll i stället, det är inte farligt, gör inte ont men vi blir mätta och det släcker törsten

kram





2008-09-13 @ 13:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0