Kamelgrimma, storlek L

Helt otroligt vad som finns att tillgå på den svenska marknaden idag. Alldeles nyss, när jag jagade runt på nätet efter bästa priser på elstängsel till våra lindrigt sagt rymska hästar, hittade jag följande post hos ett företag med billigt stängsel:


Kamelgrimma

Justerbar runt nos och nacke. Extra rem runt kinden för att passa längre huvuden. Nylon. Färg: svart. Storlekar small, medium eller large. 230 kronor.


Jag skrattade. Länge. Av flera orsaker;
1. Finns det verkligen en marknad för detta i Sverige? Kamelgrimmor?
2. Skulle man i den händelse man behövde en grimma till sin svenska kamel betala 230 pix för den? Till häst kostar en likvärdig grimma runt femtiolappen.
3. Extra rem runt kinden för att passa längre huvuden. Ursäkta, men kommer de i olika längder? Långt, mycket långt och sjukligt långt huvud?
4. Vad gjorde man innan Internet kom? HUR i all världen fick man tag på en kamelgrimma för fina 230 bagis då?


Förvisso lärde jag mig en gång på TP att det land i världen som står för den största exporten av kameler överraskande nog är... ta-ta-ta-raa-ta-taaaaaa... Norge. Men ändå.






/Förbryllad.

Kommentarer
Postat av: malin

Elli,du är så skön:)!!!ska vi inte ta en ridtur någon dag? det är ju så underbart så här på hösten. Jag kan ta med immsan till Hedeviken.

2008-09-07 @ 19:31:59
Postat av: Anonym

VET du! Jag har liksom önskat mig en kamel, de är ju så fina. Underläppen vill man ju pussa på! Tänk att ta kamelen på ica och handla lite mjölk. har kollat med Norge och en ung kamlen kostar ca: 200 tusen bara!!!! (gulp)

2008-09-12 @ 21:13:36
URL: http://nunnsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0