Så fruktansvärt beroendeframkallande...!

Har börjat spela FarmVille på Facebook. Helt sjukt roligt! Skulle jag ha kontorsjobb skulle det vara löjligt hur mycket tid jag spenderade vid datorn. "Titta där inne, alla nya rekryter - THAT'S working spirit. Hon har inte flyttat sig från datorn på sex timmar annat än för lunchrast på tio minuter, hon BARA jobbar med sina faktureringar..." Så skulle min chef säga, föga anande. Voj voj.

Idag insåg jag att det kanske gått lite väl långt. Jag har nämligen börjat välja mina grödor jag planterar efter hur min IRL-iga dagsplanering ser ut. Om fyra timmar ska jag mata A, nähä då kan jag inte odla jordgubbar... har insett att det är dags att lägga ner det här. Jag och den lilla bonden långt där inne är lite oense, men så måste det bli. Musik är bra! Med musik kan jag slappna av och tänka på något annat än min farm. Musik.

In på Spotify (veckans andra webfavorit) och lägga upp en lista med lugn, avkopplande musik. Där gullvivan blommar. En kväll i juni. Balladen om briggen Blue Bird av Hull. It must have been love. Åh, den här är bra - Brothers in arms med Dire Straits från det legendariska albumet med samma namn. Mark Knopflers fenomenala gitarrspel och mörkhesa stämma låter mina dallrande, jordiga, gödseldoftande nerver stilla sig. "These mist covered mountains are a home now for me (---) Some day you'll return to your valleys and your farms...

FARMS!!! Farm. FARM! Min lilla farm, shit, jag har glömt mina auberginer nu har de säkert ruttnat bort och jag får inte ett rövis för dem fan också nu kan jag inte köpa nån rosa traktor! Jävla Mark Knopfler. Det är hans fel, alltihop. Jaa.







(De såg henne aldrig mer.)










Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha... jag har köpt en rosa traktor

2009-09-03 @ 18:06:35
URL: http://nunnsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0