Blivit påkörd idag

Jag ska inleda med att det hela inte alls är så dramatiskt som man kanske skulle kunna tro, givet rubriksättningen. Jag var ute på fotouppdrag för veckans fototriss, och bestämde mig för att svänga in på den lilla vägen som går längs med Hjälmare kanal och förbi Kanalcaféet. Just i höjd med sagda café fick jag möte av en silvrig SAAB. Notera att vägen i fråga är typ två meter bred, av asfalt men med grus på sidan och sedan ett dike. Således vill man inte gå för långt ut på kanten, eftersom man inte vill skära ner i diket om gruskanten rämnar. Jag saktade av i god tid före mötet, och höll så långt ut jag bara vågade med Volvon. Men det är kanske en fördel om BÅDA fordonen gör sitt bästa. Den andra gjorde då inte det. Och om vederbörande faktiskt gjorde det och det där var det bästa - då vill jag inte vara med när det är som värst! Vi for ihop med våra respektive vänsterytterspeglar. Min vek sig inåt (de är ju ledade, t ex för biltvätt etc), själva spegeln hoppade ur men hängde kvar i kablaget, blinkersglaset sprack och höljet, själva koppen liksom, trillade av. Hittade alla delarna på vägen och har satt ihop spegeln lite provisoriskt. Trafikidioten stannade inte ens. Jag ringde direkt och polisanmälde, så att inte den andra fan också gör det och jag åker dit för smitning eller nåt annat töntigt. Jag stannade ju iallafall, vilket är mer än den andra gjorde. Synd att jag inte hann ta regnumret.

FY FAAN VAD ARG JAG BLIR BARA JAG TÄNKER PÅ DET!!!!! MÅÅÅÅÅ-HÅÅÅÅÅÅ!



/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0